top of page
  • Writer's pictureMarie Ek Lipanovska

Herren är min herde, psalm 23

Sötnosen och Anden läser Psaltaren | psalm 23

(BELOW IN ENGLISH)


Herren är min herde, ingenting skall fattas mig. Han för mig i vall på gröna ängar, han låter mig vila vid lugna vatten. Han ger mig ny kraft och leder mig på rätta vägar, sitt namn till ära. Inte ens i den mörkaste dal fruktar jag något ont, ty du är med mig, din käpp och din stav gör mig trygg. Du dukar ett bord för mig i mina fienders åsyn, du smörjer mitt huvud med olja och fyller min bägare till brädden. Din godhet och nåd skall följa mig varje dag i mitt liv, och Herrens hus skall vara mitt hem så länge jag lever.

(Psaltaren 23 ©Svenska bibelsällskapet)


Sötnosen och Jesus, illustration av Marie Ek Lipanovska

Sötnosen och Anden läser Psaltaren - varje fredag på Facebook, Instagram och Sötbloggen


 

Sötnosen and Spirit Reading the Book of Psalms | psalm 23


The Lord is my shepherd, I lack nothing. He makes me lie down in green pastures, he leads me beside quiet waters, he refreshes my soul. He guides me along the right paths for his name’s sake.

Even though I walk through the darkest valley I will fear no evil, for you are with me; your rod and your staff, they comfort me.

You prepare a table before me in the presence of my enemies. You anoint my head with oil; my cup overflows. Surely your goodness and love will follow me all the days of my life, and I will dwell in the house of the Lord forever.

(Book of Psalms 23, NIV)


"Sötnosen and Spirit Reading the Book of Psalms" - Every Friday on Facebook, Instagram and her blog www.sotnosen.se




bottom of page