top of page
  • Writer's pictureMarie Ek Lipanovska

Sötnosens årsbok - manuset som ska sändas ut

Där ligger den, Sötnosens årsbok, på mitt skrivbord. Fast det är bara ett manus, ett litet utdrag ur den stora boken som täcker hela kyrkoåret.

Vi har hållit på med att sammanställa den ett tag nu. När jag så helt oväntat blev intervjuad av tidningen Dagen alldeles nyligen då kändes det som om Gud sade: Bli nu klar med manusförslaget och sänd iväg det. Här kommer lite medvind.


Intervjun kan du läsa HÄR.


Under denna och nästa vecka börjar jag sända ut Sötnosen och Anden till både små och stora förlag. Jag vet inte vilket förlag Gud vill, bara att Gud vill att jag ska ta emot den hjälpen som ett förlag vore för mig.

Även om jag ibland får lite hjälp i mitt arbete så tröttar det ut mig att göra så mycket själv. Jag vill kunna fokusera på att teckna och skriva. Idag väcktes en ny bokidé med Sötnosen och Anden som jag inte alls haft förut. Jag vill värna den tanken och vattna på den. Då kan jag inte samtidigt sortera teckningar, skanna in dem, sammanställa, redigera, publicera, marknadsföra, blogga, göra inlägg på Instagram och sälja. Det blir helt enkelt för mycket för mig.


Be gärna för att Sötnosen och Anden går rakt in i hjärtat på det förlag Gud vill och så börjar på sin allra första arbetsplats och får nya arbetskamrater. Spännande spännande! Vad vill Gud?


Kram,

Marie

bottom of page